Selasa, Julai 20, 2010

Gencatan Senjata.

Semlm 1st main bola.
Stelah 3 hari berehat.
Kali terakhir aku men bola berlakunya pergaduhan pd hari Khamis.
Antara Dekli n Veteran Yus.
Jumaat aku tlg mbr isi SPA online die.
Sabtu aku g Rentak Juara 2010.
Ahad g Bangi pastu JJ tgk Depicable Me.

Semlm, Isnin.
Padang sedikit becak sbb ujan.Org yang main pulak x bape ramai.Belah veteran ada Yus.Belah kami ada Dekli.
Masing2 masuk pdg muka ketat. ego. penuh kejantanan.
Yus jadi defend belah veteran.
Dekli pn defend belah kami.

Jadi mereka ssh utk bertembung.
Aku pn rse senang.
Doa. Doa yg game takkan panas lagi.
Tiada kekasaran yang di sengajakan.
Tiada yang memulakan.
Supaya tiada yang memalukan.
Game start.
Kami gol dulu.
Veteran buka baju. kali ni tiada ego. mereka terima kenyataan.
Bagus. Cantik. Senang hati aku.
Biasanya klu mereka kena mereka akan ganas.
Tapi kali ni tak. Relax.
Kaki2 melibas kaki org x bape ganas.
Ade la sedikit kasar. Tapi ok.
Kitaorg leh accept.
Dari kami leading 1-0 diaorg kejar 1-4.
Then kami kejar 4-4.
Azan Maghrib berkumandang.
Kami stop main.

Fuhh.. klu veteran mcm ni hari2 kan bagus.
Kami dpt belajar.
Tapi aku tau. Fenomena mcm ni tak lama.
Setiap kali ade pergaduhan mst mcm ni, main fair-play.
14 tahun aku main kat pdg tu.
Lepas ni kena hati2 lagi.Jangan cepat puas hati.

*semlm aku score gol dari tgh pdg. dh lama tak gol mcm tu. hanya main petang2 je aku leh score mcm tu. klu time game, hampehh. ahaha*

**boyot dikasari oleh jali. tapi dia still leh cool. cayalah boyot a.k.a Harukichi Ezakiya**


Aman. Tiadanya pertumpahan darah. Hanya pertumpahan peluh.

1 ulasan:

  1. best bro...penceritaan yang hebat....veteran agak kendur skit....hahahah.....ko buat2 la low profile dulu.....mak aiiii jali ado hati nk longgahhh boyot a.k.a Harukichi Ezakiya .... mesti boyot tergolak jo agak eh....hadoiii...tak po minggu ni den balik kg...nk tgk korang main hhahahha..snap2..

    BalasPadam